آیا من کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستم؟

تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ نویسنده: دکتر اعتمادی‌فر

اشتراک‌گذاری:

بسیاری از افراد دارای دندان های از دست رفته هستند، اما اثرات این بی دندانی می تواند بسیار خطرناکتر از انچه که مردم می دانند باشد. متأسفانه ، داشتن لبخند ناموزون و دندانهای ازدست رفته می تواند تأثیرات منفی بر اعتماد به نفس ، فرصت های اجتماعی و درک دیگران از شما داشته باشد. علاوه بر این ، رها کردن دندانهای از دست رفته به مرور می تواند منجر به جابجایی دندان ، وخیم شدن وضعیت استخوان و لثه و تغییر شکل صورت شود.

 

 

کاشت ایمپلنت بلافاصله بعد از دندان از دست رفته، به جای تاخیر چند سال آن ، از درمانهای گرانتر جلوگیری می کند. بسیاری از بیماران دندانپزشکی کاشت دندان را یک سرمایه گذاری ارزشمند می دانند زیرا یکی از موفق ترین روشهای دندانپزشکی موجود با میزان موفقیت ۹۰-۹۵٪ است.

عوامل موفقیت در کاشت ایمپلنت دندان:

عوامل زیادی در موفقیت دندانپزشکی ایمپلنت نقش دارند. چند مؤلفه متداول که متخصصین پروتز به دنبال آن می باشند شامل موارد زیر است:

داشتن استخوان کافی :

از آنجا که ایمپلنت های دندانی برای قرارگرفتن در فک با استخوان فک محکم و متصل می شوند ، تراکم و کیفیت کافی استخوان یکی از مهمترین ملزومات برای موفقیت ایمپلنت دندان است. در مورد کودکان ،از آنجا که استخوانهای آنها به اندازه کافی توسعه نیافته است، کودکان معمولاً واجد شرایط ایمپلنت نیستند. پیوند استخوان یا مینی ایمپلنت بعضی مواقع برای بیمارانی که استخوان کافی ندارند در نظر گرفته می شود.

بهره مندی از سلامت کلی:

از آنجا که کاشت ایمپلنت نیاز به یک عمل جراحی دارد ، مهم است که شما از سلامت خوبی برخوردار باشید. بیمارانی که سیگار می کشند ، مشروبات الکلی می نوشند و یا مبتلا به دیابت هستند ، معمولاً در کاشت های دندانی میزان موفقیت پایین تری دارند زیرا این شرایط می توانند سلامت دهان را پایین بیاورند ، که این امر بر روند بهبودی ایمپلنت تأثیر می گذارد. اما اگر دیابت شما به خوبی کنترل می شود ، می توانید باز هم بتوانید ایمپلنت دندانی داشته باشید.

داشتن لثه های سالم:

وجود لثه های سالم برای کاشت ایمپلنت جدید ضروری است زیرا که در استخوان فک محکم می شود و تلفیق می شود. بیماران با ریسک بالای بیماریهای پریودنتال (لثه) غالباً نارسایی کاشت دندان را تجربه می کنند. مهم است که قبل از قرار دادن ایمپلنت ، تمیز کاری لثه انجام شود.

تعهد داشتن به بهداشت دهان و دندان:

ایمپلنت دندان نیاز به بهداشتی عالی دهان و دندان دارد. تعهد به مسواک زدن و نخ دندان روزانه ، همراه با بازدیدهای دوره ای از دندانپزشک بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که این عادت های بهداشتی در حفظ سلامت و استحکام دندان های طبیعی شما نیز بسیار مهم است.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا شما یک کاندید مناسب برای کاشت ایمپلنت هستید ، مراجعه به یک متخصص پروتز متخصص است. یک متخصص پروتز ، هنگام تعیین اینکه آیا کاشت ایمپلنت بهترین راه حل برای لبخند شماست ، به دنبال معیارهای فوق و همچنین مکان مناسب دندان از دست رفته خواهد بود.

 



پاسخی بگذارید