جرم گیری دندان

همه چیز در مورد جرم گیری دندان

تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ نویسنده: دکتر اعتمادی‌فر

اشتراک‌گذاری:

آیا هنگام لبخند زدن به دلیل وجود پلاک ، از دیده شدن دندان جلوگیری می کنید؟ جرم گیری دندان بهترین روش برای داشتن لبخند مناسب و سفیدتر کردن دندان ها است.
جرم گیری دندان یک روش درمانی ساده است و مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد.بسیاری از افراد سؤالاتی درمورد عوارض عدم درمان بوسیله جرم گیری ، مزایای جرم گیری دندان ها ، اینکه جرم گیری دندان ها هر از چه مدت باید انجام گیرد ، آیا جرم گیری دندان ضروری است ، چرا جرم گیری دندان انجام می شود و …..غیره

در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان یا تمیز کردن دندان روشی است که برای از بین بردن پلاک ها و رسوبات استفاده می شود همچنین روش مفیدی برای جلوگیری از بیماری های پریودنتال نیز شناخته می شود. دلایل زیادی برای ایجاد پلاک وجود دارد مانند غذاهای بدون قند ، تکنیک های مسواک زدن نادرست ، مایعات رنگی ، مراقبت از دهان ضعیف و غیره. درمان جرم گیری باعث از بین رفتن لکه های قهوه ای یا بافت مایل به زرد که روی دندان های شما ایجاد شده است، و یا حتی برخی از مواد چسبنده سفید می شود .

  • جرم گیری چه مدت به طول می انجامد؟

مدت زمان درمان جرم گیری دندان ها خیلی طولانی نیست، به طور معمول نیم ساعت تا یک ساعت برای تکمیل، زمان نیاز دارد.

  • آیا جرم گیری دندان ضروری است؟

بیماریهای لثه از بیماری های بسیار شایع است که در اثر تجمع باکتری در دهان ایجاد می شود. یک محیط مستعد در دهان بوسیله رسوب و مواد غذایی ایجاد می شود که به رشد باکتری ها در داخل دهان کمک می کنند، و باعث ایجاد عوارض بعدی می شود.

بنابراین جرم گیری دندان و درمان ریشه برای رها شدن از این رسوبها انجام می شود. این یک درمان مؤثر برای مقابله با بیماریهای لثه در مراحل اولیه و جلوگیری از عوارض بیشتر است. اگر از بیماریهای لثه رنج می برید ، پس یک انتخاب مناسب می تواند باشد. اگر بیماری لثه در مرحله پیشرفته ای باشد ، جرم گیری دندان ها و درمان اصولی، پیش شرط ضروری ، قبل از انجام هر عمل جراحی است.

ضرورت جرم گیری ضروری ست.

  • آیا جرم گیری دندان به دندانها آسیب می رساند؟

شایعه ای در مورد جرم گیری وجود دارد که مربوط به ضعیف شدن و حرکت دندان ها است. این موضوع حقیقت ندارد، زیرا دندان های شما بعد از درمان جرم گیری ، ضعیف و شکننده نمی شوند. حرکتی در دندانها وجود دارد اما به دلیل جرم گیری نیست بلکه به دلیل از بین بردن پلاک و رسوب است که از مدت زمان طولانی در آنجا بوده است.

گاهی اوقات بیمار ممکن است شکاف هایی بین دندانهایش داشته باشد و رسوبات و پلاک ها در آنجا جمع شوند و ناگهان پس از برداشتن آنها ممکن است احساس شود که شکاف جدیدی به دلیل جرم گیری دندان ایجاد شده است اما این طور نیست.

ممکن است برخی از افراد بعد از درمان مشکل حساسیت دندانها را تجربه کنند ، اما می تواند با خمیردندان مخصوص دندانهای حساس برطرف شود. و در طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از جرم گیری احساس عادی خواهید کرد.

هرگونه شک و تردید در مورد اینکه جرم گیری به دندانهای شما آسیب میزند ، رد شده است و به خوبی سلامت دندانهای شما تضمین می شود. چرا که جرم گیری باعث می شود دندان های شما قوی تر شوند.

  • آیا جرم گیری دندان ها می تواند باعث سفیدتر شدن دندانها شود؟

بله ، جرم گیری، دندان های شما را سفیدتر کنید ، زیرا تمام جرم ها از دندان های شما خارج می شوند و یک درمان سفید کردن دندان (بلچینگ) بعد از آن بهترین نتیجه را خواهد داشت.

سفیدی دندان با جرم گیری

  • آیا جرم گیری دندان خوب است یا بد ؟ و آیا آسیبی به مینای دندان وارد می شود؟

این سوء تفاهم که جرم گیری بد است اشتباه است. از هزینه های بیشتر دندانپزشکی در بلند مدت جلوگیری می کند . به شما کمک می کند تا رسوبات از بین روند و مراقبت های بهداشتی بیشتری از دهان انجام دهید.جرم گیری به نوبه خود عمر بیشتری به دندان های شما می بخشد و شما را در معرض مشکلات عمده دندانپزشکی قرار نخواهد داد.

آیا جرم گیری به مینای دندان آسیب می رساند؟

مینای دندان یکی از سخت ترین قسمتهای بدن هست در جرم گیری به جرم ها اعمال تنش می شود یا آنها را از بین ببرد. بنابراین هیچ گونه آسیبی به مینای دندان وارد نمی شود.

و این سوال که جرم گیری برای دندان بد است و همچنین افراد شک می کنند که جرم گیری ایمنی دندان ها را به خطر می اندازد جواب در اینجا منفی است. جرم گیری دندان کاملاً بی خطر است اگرچه بسته به مورد ممکن است دچار ناراحتی بعد از عمل شوید اما بسیار جزئی است که مانند حساسیت در مورد کوتاهی برطرف می شود.

مزایای جرم گیری دندان ها:

۱. از ایجاد حفره و پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند:

پوسیدگی و حفره های دندان، نقطه شروع هرگونه مشکل اساسی دندان هستند ، بنابراین جرم گیری دندان ها شما را برای پیشگیری از این موارد آماده می کند. حفره ها برای پلاکها و مواد غذایی میزبان می شوند و به لایه مینای دندان که سخت ترین قسمت دندان شما ست، آسیب می رسانند. بنابراین ، تصور کنید چه آسیب بیشتری می توانند به دندانها وارد کنند! پلاک ها ماده ای چسبنده و سفید هستند که روی دندان شما رسوب می کنند . مراجعه به دندانپزشک برای جرم گیری هر ۶ ماه یکبار و حذف پلاکها، در کنار بهداشت دهان و دندان مناسب مانند مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان به سلامت همیشگی دندان شما کمک خواهند کرد.

۲. جلوگیری از بیماریهای لثه (پریودنتال):

پلاک و رسوبات عامل بسیاری از مشکلات دندان هستند ، بنابراین اگر در زیر لثه ایجاد شده باشند به لثه های شما آسیب می زنند. این امر بیشتر می تواند منجر به از بین رفتن دندان شود. جرم گیری و یا تمیز کردن دندان ها ، از لثه شما که یک محافظ قوی برای دندان ها است حافظت می کند و به طور کلی به سلامت دهان کمک می کند.

۳. لکه های روی دندان را از بین می برد:

مصرف چای ، قهوه ، مایعات رنگی، یا تنباکو باعث ایجاد لکه هایی روی دندان ها می شود. جرم گیری به شما کمک می کند که تمام این رنگدانه ها را از روی دندان های خود بردارید و لبخند شاد و تا حدی سفیدتر دندانها داشته باشید.

۴- جلوگیری از بوی بد دهان:

پلاکها علت بسیاری از مسائل دندانپزشکی است که باکتری ها را به خود جذب می کنند. و ماده سختی را روی دندان مثل رسوب ایجاد می کنند و این امر منجر به ایجاد حفره یا بوی بد دهان خواهد شد. با کمک مسواک زدن و نخ دندان کردن روزانه ، نتایج جزئی را مشاهده خواهید کرد و برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان، جرم گیری ضروری است. از بین بردن تمام باکتریها ، لکه ها ، رسوبها ، و پلاک باعث خوشبو شدن دهان شما خواهد شد.

۵. صرفه جویی در هزینه های ترمیمی دندانپزشکی:

دلایل زیادی وجود دارد که افراد به دنبال مرتب سازی یا تمیز کردن مرتب دندان نمی روند و یکی از آنها صرفه جویی در هزینه است. اما در کمال تعجب، هزینه تمیز کردن و جرم گیری دندان ها به مراتب کمتر از شرایط پیشرفته درمان است. بدون اقدام برای جرم گیری مرتب از دندان ، به دلیل تشدید مسائل دندانپزشکی. شما باید پول بیشتری برای دندانپزشکی ترمیمی و یا درمان بیماری پریودنتال صرف کنید. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است ، بنابراین جرم گیری دندان ها بخشی از مراقبت های پیشگیرانه است و به حفظ بسیاری از مشکلات دندانپزشکی کمک می کند.

در کلینیک دکتر اعتمادی فر جرم گیری دندان به صورت تخصصی انجام میگیرد.

نحوه جرم گیری دندان:

جرم گیری چگونه انجام می گیرد؟



پاسخی بگذارید